Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Γ΄ Γυμνασίου: Το παράδειγμα της Σύρου

Αναπόσπαστο μέρος του διαθεματικού σχεδίου δράσης για την Γ΄ Γυμνασίου αποτελεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: "Οι δρόμοι του νερού: Το παράδειγμα της Σύρου", κατά το οποίο θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη στη Σύρο, προκειμένου να "ανιχνευθούν" οι δρόμοι που το νερό ακολούθησε κι ακολουθεί, αναγκάστηκε κι αναγκάζεται να ακολουθήσει στο νησί.


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό οι μαθητές/ μαθήτριες να:
  •  αναγνωρίσουν τους «δρόμους» του νερού στη Σύρο,  κατά το παρελθόν και το παρόν, καθώς και το ρόλο του στην τοπική Ιστορία και τον Πολιτισμό
  •   συνειδητοποιήσουν ότι το γλυκό νερό συνιστά είδος «εν ανεπαρκεία» στη Σύρο, την Αττική, την Ελλάδα και τον πλανήτη γενικότερα
  • ευαισθητοποιηθούν για το πολύτιμο, φυσικό αγαθό «νερό»
  • καλλιεργήσουν αισθητικές αξίες για το περιβάλλον


Οι δράσεις του προγράμματος εμβαθύνουν στην συνεξέταση των ακόλουθων διαστάσεων με βιβλιογραφική έρευνα, αλλά και έρευνα στο πεδίο:

Κοινωνική Διάσταση: Η πρόσβαση σε πόσιμο νερό διαμόρφωσε και διαφοροποίησε κοινωνικές ομάδες στο νησί. Επιπλέον, οι οικισμοί αναπτύχθηκαν σε περιοχές με πρόσβαση σε πόσιμο νερό. Σύνδεση σε βάθος χρόνου με την πρόσβαση στο πόσιμο νερό στην Αττική και με τις κοινωνικές ανισότητες που προκύπτουν από την πρόσβαση σε πόσιμο νερό σε παγκόσμια κλίμακα.
Πολιτισμική & Πολιτιστική Διάσταση: Ήθη και έθιμα συναφή με την εξέχουσα θέση του νερού στη Σύρο. Κατ' επέκταση, ο ρόλος του νερού στην ανάπτυξη του πολιτισμού στη Σύρο, την Αττική, την Ελλάδα και τη Μεσόγειο.
Οικονομική Διάσταση: Οι οικονομικές προϋποθέσεις και προεκτάσεις της πρόσβασης σε πόσιμο νερό. Η ορθολογική χρήση και η αειφόρος διαχείριση του νερού, αλλά και των αποβλήτων, συμβαδίζει με την οικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής. Η πρόσβαση σε πόσιμο νερό, αλλά και η σπατάλη του, συνιστά κυρίως προνόμιο των οικονομικά αναπτυγμένων χωρών και προνομιούχων κοινωνικών τάξεων
Περιβαλλοντική Διάσταση: Το νερό ως παράγοντας περιοριστικός της διαμόρφωσης των οικοσυστημάτων στη Σύρο και αλλού. Η διαχείριση του νερού στη Σύρο και την Αττική καθώς και οι επιπτώσεις αυτής στα οικοσυστήματα και στο δομημένο περιβάλλον.


Επιπλέον, εκτός της επίτευξης των στόχων το προγράμματος, επιδιώκεται η καλλιέργεια δεξιοτήτων:
(α) διερευνητικών στο πεδίο και σε σχετική βιβλιογραφία
(β) ομαδοσυνεργατικών και κοινωνικών/αναστοχαστικών
(γ) αισθητικών/καλλιτεχνικών/δημιουργικών.


Απώτερος σκοπός δε αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων τόσο σε τοπικό (Σύρος, Αττική), όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.